Інструктор з фізичної культури  БОЙКО Наталія Вікторівна.

 « Якщо не бігаєш, коли здоровий, побігаєш, коли захворієш»  

  Горацій

 

     Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного та психічного здоров’я, адже відбувається інтенсивний розвиток органів та становлення функціональних  систем організму, закладаються основні риси особистості, формується характер, ставлення до себе та оточуючих.

      Рухова активність дитининеобхідна умова нормального розвитку та функціонування дитячого організму. Вона не просто корисна, а життєво необхідна як вода, їжа, повітря. Без достатньої кількості руху, дитячий організм поступово втрачає життєві сили, стає чутливим до негативного впливу зовнішніх несприятливих чинників. Тому одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу у нашому закладі  є фізичний розвиток та фізкультурно-оздоровча робота з дошкільниками. Освітня діяльність спрямовується на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захист сил дитячого організму, поліпшення  його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.
    

    За словами французького лікаря Тіссо, рух, як такий, може за своїм впливом замінити будь - які ліки, але всі лікувальні засоби світу не в змозі замінити впливу руху.

 

Функціональні обов'язки інструктора з фізичної культури :

  • Проводить фізкультурні заняття, під час яких відповідає за безпеку вихованців;
  • Контролює рухову активність дітей протягом дня;
  • Організовує роз’яснювальну роботу з батьками з питань фізичного виховання;
  • Керується затвердженими програмами, що враховують вікові особливості дітей, і під час занять враховує індивідуаль можливості кожної дитини.
  • Здійснює аналіз стану здоровя  дітей (показники захворюваності) та рівня їх фізичного розвитку і підготовленості (виконання основних рухів).
  • Поповнює та оновлює фізкультурно-спортивну базу з урахуванням різноманітності та поліфункціональності обладнання, посібників, рухливих ігор.
  • Забезпечує комплексний  підхід у системі роботи  з фізичного виховання за такими аспектами:     
  1.        урахування стану здоров’я дітей під час організації та проведення   профілактично - корекційної роботи;       
  2.       інтеграція занять з фізкультури з іншими видами діяльності;    модернізація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми.

   « Кілька порад  для зміцнення здоров’я »

 

1. Приклад дорослого.

2. Менше критики – більше похвали.

3. Враховуйте індивідуальні особливості Вашої дитини:

- у підборі фізичних вправ;

- не перевантажуйте дитину ,враховуйте її вік;

- не заставляйте дитину виконувати вправи ,якщо вона цього не хоче.

4.Дотримуйтесь режиму дня постійно. Встановіть вдома такий режим дня, щоб він був максимально наближений до режиму в дитячому садку.

Привчаючи дитину до певного режиму, до виконання гігієнічних вимог, ми сприяємо появі корисних для організму навичок і тим самим зберігаємо її здоров’я .

5. Прогулянки - це важливо. Дитина повинна проводити на свіжому повітрі якомога більше часу. В літній час дитина може знаходитись на вулиці біля 6 годин, а в осінньо - весняний не менше 4 годин .

6. Загартування - крок на шляху до здоров’я.При загартуванні слід дотримуватись таких основних принципів:

- проводити загартовуючі процедури систематично;

- збільшувати час дії загартовую чого фактору поступово;

- враховувати настрій дитини і проводити процедури в формі гри;

- правильно підбирати одяг та взуття : вони мають відповідати температурі повітря, бути з натуральних тканин і матеріалів;

-  загартовуватись всією сім’єю .

7.  Наявність спортивного куточка , інвентаря  вдома.

Спортивний куточок вдома допомагає організувати дозвілля дитини,сприяє закріпленню рухових навичок, розвитку спритності, самостійності. Дитина отримує можливість самотренування і самонавчання, незалежно від погодних умов, наявності вільного часу у батьків.

 

Гімнастика за системою ХАТХА –ЙОГА

      Щоденне виконання ранкової гімнастики має велике значення з погляду оздоровлення. Виконуючи в ранці легкі комплекси вправ, дитина отримує заряд бадьорості на цілий день. Ці вправи покращують всі дії органів та їх систем, сприяють розвитку необхідних рухових навиків, укріпленню м’язів, формуванню правильної постави. Ранкові вправи потрібно робити перед сніданком (тривалість вправ 5-6 хвилин). В холодну пору зарядку потрібно робити при відкритій фрамузі, в теплу пору – краще на вулиці.

      Завдання зміцнення та збереження здоровя дитини протягом усього часу перебування  її  у дошкільному закладі, є першорядним для нас. Успішно розв’язувати його допомагає вивчена і впроваджена нами комплексна система оздоровлення дітей, куди увійшли традиційні і нетрадиційні методи відповідної роботи з ними. Зокрема в життя старших дошкільнят увійшла оздоровча система хатха – йога. У ній основна увага приділяється статичному підтриманню пози. Виконання вправ поєднується зі спокійним диханням і розслабленням.

     Тривалість занять поступово збільшують від 5-7 хвилин до 20 хвилин. Усі  вправи проводяться у вільному темпі, без примусу. Кожна дитина виконує вправи в тому обсязі, який йому доступний і приємний. Якщо дитина з якихось причин не хоче виконувати вправу, вона може просто спостерігати за виконанням або виконувати частково.

    Відтак,  завдяки вправим з елементами хатхи - йоги наші вихованці стають міцнішими, бадьорішими, вправнішими, дісциплінованішими, менше хворіють на застуду.

     Щоб зацікавити дітей та полегшити їм виконання вправ я використовую  ігрову форму, сюжети відомих казок та свої власні.

         Поза «Привітання». Встати прямо, ноги разом, стопи  паралельно одна одній. Долоні складені разом перед грудьми. Грудна клітка  розправлена, живіт підтягнутий, спина пряма, погляд прямо перед собою, дихання  вільне.

       Поза «Гори». На вдиху спокійно підняти руки вгору,  розправити груди, потягнути вгору спину, порости. П'яти не відривати від підлоги.

        Поза «Рука до ноги». На видиху нахилитися вперед і вниз.  Покласти кисті на підлогу так, щоб долоні знаходилися на одному рівні  з п'ятами. Якщо не вдається - зігнути ноги в колінах.

Загартування

      Якщо ви бажаєте бачити свою дитину фізично міцною і здоровою загартовуйте її. Для цього можна широко використовувати натуральні природні фактори – повітря, воду, сонце. Привчаючи дитину ще з раннього віку до свіжого повітря, холодної води, виховуйте у неї вміння долати труднощі.

      Але перш ніж розпочати загартовування обов’язково побесідуйте з лікарем. Позитивний ефект від загартовування отримаєте тільки в тому випадку, якщо його проводити систематично з врахуванням індивідуальних особливостей вашої дитини.

       Необхідно:

1. Врахувати вік, стан здоров’я.

2. Постійно проводити загартовуючі процедури.

3. Поступово збільшувати силу впливання природного фактору.

              Дихальні вправи            

    Дихальна гімнастика  для діток потрібна для кращого розвитку легенів. Ці вправи дитина повинна виконувати вранці та серед дня. В літній час заняття краще проводити на повітрі. Їх також використовують після ранкової гімнастики та після гімнастики пробудження (денний сон), для встановлення дихання.

ТРУБАЧ

     Сидячи, кисті рук затиснути в трубочку, підняти догори. Повільно видихаючи, голосно промовляти „п-ф-ф-ф”. Повторити 4-5 разів.

 ПІВЕНЬ

     Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім плескати ними по стегнах. Видихаючи, промовляти „Ку-ку-рі-ку”. Повторити 5-6 разів.

 ЛЕТИТЬ М’ЯЧ

     Стоячи, руки з м’ячем підняті вгору. Кинути м’яч від грудей вперед. Промовляти видихаючи „у-х-х-х-х”. Повторити 5-6 разів.